onsdag 5 mars 2014

Dag två - ett helt jävla uttömmande inlägg

Jodå, idag blev det åka av. Vi skulle gå på en av Universals parker, men bestämde oss sedan för att ta två i en smäll. Det genererade ca tre mils heldagspromenad. På allvar. Jag har aldrig gått så långt i hela mitt liv. Och de här barnen jag har.. att de inte tappat sina ben (eller gnällt) är ett under. Här kommer en genomgång av dagen, med skabbiga bilder och tveksam text:

Morgon. Tidigt som fasen. Vaknade redan kl 04.30, så varför inte kicka igång i ottan. 
Six är så sjukt missnöjd över att behöva sitta i "småbarnsbilstol med småbarnsbälte", men sedan vi börjat kalla stolen för "lyxfåtöljen" har det gått bättre. Och herregud vad jag ser sliten ut. Men det är ok, för sliten är precis vad jag är.


Park nr ett, Island of adventures. Harry Potters ställe. Magiskt. Och man blir ju nästan förbannad över hur välgjort allting är - hur orkar dom?!

Vi köpte svindyr pumpajuice. Smakade ingefära. Barnen älskade den bara pga av att den kostade typ 80 spänn flaskan. 

Trots att vi redan gått i tre-fyra timmar passade Six på att göra lite armhävningar  mitt bland alla människor. Varför inte ta ut sig helt? 

Park nr två, Universal studios. Tom Selleck. Mustasch. 

Och sen familjens favoritbil! Herregud, vi dånade lite till höger och vänster när vi fick syn på den.

Six släkte törsten i en brandpost. Ok. Blä.  Jag yrade om kloakvatten. Han fick i sig ca fem dl innan jag slet honom därifrån. 

Ja. Osv. Det var en fin, men lång, parkdag. 

Efter detta begav oss till McDonalds. Ett McDonalds som fastnat i 1985. Vem hälsade på oss vid borden? Bill Cosby såklart! (?)


Efterrätten beslutade vi oss att ta med hem (en sjungande måne gjorde det omöjligt att stanna. Allvarligt, det är den sämsta/bästa restaurang jag varit på). Fraktade milkshake i bilen och åkte hem till hotellet (de tippade bara en gång. Bra gjort av mig ändå. Några ynka matskedar glass på bilgolvet)


Väl hemma gjorde vi precis ingenting annat än att chillaxa, med ömmande benmuskler och tomma plånböcker.


Råbra dag! 

Puss och kram, 
Hörs i morgon!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag lyssnat klart på podden och har ett uppdrag till dig. Kan inte någon filma när du lär valfri amerikan tala danska? Kan bli hur underhållande som helst.

    SvaraRadera